Toskanietiškos duonos ir pomidorų salotos

Bemaž jau mėnuo prabėgo nuo paskutinio įrašo. Mano virtuvėje per tą laiką daugiausiai dirbo šaldytuvas, o orkaitė buvo išleista atostogų. Likau namie viena, todėl pusryčiams užteko jogurto su medumi, pietūs išvis kažkur dingdavo, o vakarienei gamindavau salotas ir žiūrėdavau kaip Jamie Oliver kuria restoraną Fifthteen.

Pirmos dešimt liepos dienų prabėgo Turkijoje, Egėjo jūros pakrantėje. Izmiras, Kuşadası, Çeşme, Alaçatı – be proto šilta jūra, daug saulės, smėlėti paplūdimiai, draugiški žmonės, fantastiniai saulėlydžiai. Ir dar daug turkiškos kavos, tradiciniai turkiški pusryčiai, Iskender Kebab, šakšuka, kofta, pilaf, simit, medaus saldumo melionai, fantastinė baklava ir, be abejo, Turkish delight (ypač su pistacijomis). Buvo labai puiku.

Bet kas dar geriau, kad grįžus namo radau galybę skaniausių mėlynių, aviečių ir pirmuosius prinokusius pomidorus. Taigi, orkaitė buvo vėl įjungta, o namai pakvipo skrudinama duona, keptomis paprikomis, šviežiais naminiais pomidorais ir petražolėmis – toskanietiškomis duonos ir pomidorų salotomis pagal J. Oliver.

3-4 valgytojams prireiks:

1/2 kepalo ciabattos

žiupsnelio džiovinto rozmarino ar raudonėlio

1 v.š. kaparėlių

30 g ančiuvių aliejuje

puokštelės šviežių bazilikų (aš naudojau petražoles)

3 nedidelių keptų saldžiųjų paprikų

1 skiltelės česnako

4-5 didelių pomidorų

raudonojo vyno acto

aliejaus

druskos, juodųjų pipirų

kelių v.š. tarkuoto parmezano sūrio

Įkaitiname orkaitę iki 180 laipsnių. Duoną supjaustome arba suplėšome 2 cm dydžio gabaliukais, dedame į kepimo skardą, apibarstome žolelėmis, pipirais, druska, apšlakstome aliejumi, išmaišome ir kepame orkaitėje, kol gražiai parus ir taps traški.

Susmulkiname kaparėlius, ančiuvius, didžiają dalį bazilikų/petražolių ir pusę keptų paprikų. viską sudedame į nemažą dubenį, kuriame ruošime salotas ir dar išspaudžiame česnaką. Stambiai supjaustome pomidorus ir juos suberiame į tą patį dubenį. Viską gardiname actu, aliejumi, pipirais ir druska  – nuolat maišome ir ragaujame, ar visko pakanka. Juostelėmis supjaustome likusias keptas paprikas – jas sudedame į salotas. Galiausiai, suberiame duonos gabaliukus ir gerai sumaišome salotas. Valgome užsibėrę parmezano.

Be galo gardžios, sočios, kvapnios salotos. Vasaros hitas!

Receptas (su nedideliais pakeitimais): Jamie’s 30-minute meals

Vienas komentaras “Toskanietiškos duonos ir pomidorų salotos